Český finanční a účetní časopis 2011(4):179-186 | DOI: 10.18267/j.cfuc.173

Training Teachers of Economic Subjects in the Russian Federation and Tajikistan in the Tempus Project

Alena Králová1, Marie Urbanová2
1 Ing. Alena Králová, Ph.D. - vedoucí katedry; Katedra didaktiky ekonomických předmětů, Fakulta financí a účetnictví, Vysoká škola ekonomická v Praze, nám.. W. Churchilla 4, 130 67 Praha 3; <kralova@vse.cz>.
2 Ing. Marie Urbanová, Ph.D. - odborná asistentka; Katedra didaktiky ekonomických předmětů, Fakulta financí a účetnictví, Vysoká škola ekonomická v Praze, nám.. W. Churchilla 4, 130 67 Praha 3; <kucerm@vse.cz>.

The paper gives an overview of twenty years of development Tempus program. It describes its development phases, the focus and goals. It also informs about the TEMPUS project "Entwicklung und Implementierung nachhaltig wirksamer Entrepreneurship Strukturen zur Erziehung in der Russischen Föderation und Tadschikistan". The Department of Methodology Teaching of the University of Economics in Prague is one of the research group members. The main project mission is to develop and implement university degree programs to prepare teachers of economic subjects in the Russian Federation and Tajikistan, the development of teaching of economic subjects and learning materials for teacher training.

Keywords: Tempus project; Teaching of economic subjects; Teaching of economic subjects.

Published: December 1, 2011  Show citation

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Králová, A., & Urbanová, M. (2011). Training Teachers of Economic Subjects in the Russian Federation and Tajikistan in the Tempus Project. Czech Financial and Accounting Journal2011(4), 179-186. doi: 10.18267/j.cfuc.173
Download citation

References

  1. Aff, J. (2011): УЧЕБНЫЙ ПЛАН по предмету <<Экономика>> в 10-11 классах общеобразовательных школ Российской Федерации. Wien, Wirtschatsuniversität Wien, 2011.
  2. Dvořáček, J. (2001): Vzdělávání v integrující se Evropě. Praha, Vysoká škola ekonomická, 2001.
  3. McCabe, R. - Ruffio, P. - Heinämäki, P. (2011): TEMPUS@20 A Retrospective of the Tempus Programme over the past twenty years, 1990-2010. Luxemburg, Publications Office of the European Union, 2011.
  4. MŠMT (2007): Systém budování finanční gramotnosti na základních a středních školách. Praha, Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, c2011 [cit. 20. 6. 2011], <http://www.msmt.cz/uploads/soubory/zakladni/SP_SBFG_2007_web.pdf>.
  5. NAEP (2011): Tempus IV. [on-line], Praha, Národní agentura pro evropské vzdělávací programy, c2011 [cit. 20. 6. 2011], <http://www.naep.cz/index.php?a=view-project-folder≺oject_folder_id=85&>.
  6. WU (2011): Entwicklung und Implementierung nachhaltig wirksamer Strukturen zur Entrepreneurship Erziehung in Russland und Tadschikistan. [on-line], Wien, Wirtschatsuniversität Wien, c2011, [cit. 20. 6. 2011], <http://www2.wu-wien.ac.at/einsee/>.

This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC BY 4.0), which permits use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.